Po raz pierwszy świat usłyszał o równie tajemniczym co czarującym agencie specjalnym 007 w 1953 roku wraz z ukazaniem się powieści Iana Fleminga pt. „Casino Royale”, będącej pierwszą częścią całej 12-tomowej serii.
Prawdziwą sławę agent ten zyskał jednak dzięki serii filmów będących częściowo ekranizacjami a częściowo kreatywnymi adaptacjami ich pierwowzorów literackich. W ponad dwudziestu filmach w role słynnego agenta do spraw specjalnych wcieliło się dotąd dziewięciu cenionych aktorów. O tym, że filmy a wraz z nimi agent 007 stały się swego czasu kultowymi świadczy fakt, że decyzje o obsadzeniu głównej roli były każdorazowo żywo publicznie dyskutowane, a otrzymanie takiej propozycji przez aktora miało i ma charakter swoistego prestiżowego wyróżnienia. Winny temu jest fakt, że tytułowy agent James Bond 007 jest aktorskim wyzwaniem, gdyż uosabia wizerunek niezwykle atrakcyjnego i inteligentnego mężczyzny, pełnego humoru i wigoru, imponująco sprawnego fizycznie i chętnie korzystającego z nowinek technicznych oraz wreszcie któremu uczucie strachu jest z zasady obce(!).
Do wizerunku takiego właśnie wszechstronnego bohatera odnosi się kreacja serii perfum James Bond 007, która została wylansowana stosunkowo niedawno, w 2012 roku, dzięki współpracy Procter&Gamble oraz znanego na całym świecie szwajcarskiego producenta perfum: Givaudana. Ten męski perfum ukazał się punktualnie z okazji 50-tej rocznicy narodzin agenta 007 czyli momentu ukazania się pierwszej powieści. Perfumy zostały okrzyknięte najbardziej niebezpiecznym i eleganckim zapachem na świecie przez Magazyn GQ. Jak dotąd seria obejmuje cztery linie męskie: „Signature”, „Ocean Royale”, „Quantum” i złotą edycje limitowaną oraz damską linie o nazwie „007 For Woman”. Charakterystyczne dla serii są flakony o klasycznym kształcie i niepowtarzalnej drobnej ziarnistej strukturze na ich powierzchni.
Widniejące na prominentnym miejscu na perfumach logo 007 jest nie tylko częścią ich nazwy, to także słynny znak rozpoznawczy wykreowany na potrzeby filmowych wersji historii o agencie. Choć w przeciągu minionych lat zmieniał się styl zgrabnych cyfr główny pomysł projektu Josepha Caroffa z 1962 roku pozostał niezmiennie ten sam: odpowiednio do sensacyjnego charakteru serii w logo umiejętnie został wpisany symbol pistoletu.
więcej